Prosimy pacjentów o przygotowanie się do e-recepty … już
e-recepta
Nasza przychodnia od 15 sierpnia 2019 roku, zacznie wystawiać recepty elektroniczne tzw. e-recepty. W związku z powyższym nie będą już Państwo musieli otrzymywać recepty papierowej. Chcemy naszych pacjentów przygotować stopniowo i wdrażać nowy mechanizm, aby nie byli zaskoczeni przymusowym przejściem na system e-recepty 1 stycznie 2020 roku – już za 6 miesięcy !!!!
Jako nasi pacjenci, uzyskają Państwo możliwość otrzymania recepty elektronicznie (SMS lub e-mail) bez wymogu pojawiania się fizycznie po odbiór zamówionej recepty w Recepcji. Ponadto e-recepty będą umożliwiały odbiór leków z kilku aptek (z powodu dostępności, ceny etc.), gdyż każda pozycja leku będzie teraz na oddzielnej e-recepcie.
Aby jednak móc korzystać z e-recepty wymagane jest działanie pacjentów – muszą Państwo zalogować się na stronie https://pacjent.gov.pl/ i podać numer telefonu komórkowego oraz adres e-mail w celu otrzymywania za każdym razem PIN-u do każdej recepty. PIN jest niezbędny do odbioru leków w aptekach.
Najważniejsze zmiany
- Brak papierowej recepty. Dokumentem, który wystawia lekarz lub inny uprawniony pracownik medyczny jest dokument elektroniczny, widoczny na ekranie monitora w oprogramowaniu gabinetowym. Dokument ten jest podpisywany podpisem elektronicznym (lekarz ma możliwość podpisania e-recepty certyfikatem ZUS, Profilem Zaufanym lub podpisem kwalifikowanym).
- Zmiana nazewnictwa, tj. na jednej e-recepcie znajduje się jeden lek (1 e-recepta= 1 lek).
- Kilka e-recept (maksymalnie do 5 e-recept) ujmowanych jest w tzw. receptę zbiorczą (pakiet recept).
- Każdą e-receptę pacjent może zrealizować w innej aptece.
- Pacjent wychodząc z gabinetu lekarskiego może otrzymać:
- SMS (wysłanego z Systemu P1), w którym podany będzie czterocyfrowy kod dostępowy – w celu realizacji w aptece pacjent podaje kod wraz ze swoim numerem PESEL
- e-mail, w którym będzie dostępny wydruk informacyjny w postaci pliku .pdf- w celu realizacji w aptece pacjent pozwala na sczytanie kodu kreskowego z ekranu telefonu lub podaje czterocyfrowy kod dostępowy, który znajduje się na wydruku wraz z numerem PESEL.
- W celu otrzymywania powiadomień o e-receptach za pomocą SMS/e-mail pacjent musi posiadać konto w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP), a następnie zaznaczyć, że chciałby otrzymywać powiadomienia wybranym sposobem. IKP jest dostępne pod adresem https://pacjent.gov.pl/ , a do zalogowania się do IKP niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego.
- Podczas wystawiania e-recepty należy zwrócić uwagę na to, czy wszystkie dane, które powinny się znaleźć na recepcie, faktycznie zostały na niej ujęte (dane dotyczące podmiotu, w którym wystawiono e-receptę, dane osoby wystawiającej receptę, dane dotyczące przepisanego leku, ze zwróceniem uwagi na leki psychotropowe/środki odurzające itd.)
W związku z powyższym prosimy, aby pacjenci CM LeczyMed jak najszybciej:
- wyrobili sobie profil zaufany
- aktywowali konto pacjenta w systemie P1
- ustawili numer telefonu do SMS i email w celu otrzymywania PIN-u do e-recepty
Szczegółowe informacje można uzyskać jeszcze pod adresem e-recepty
Kolejnym krokiem z naszej strony będzie umożliwienie wkrótce zamawiania e-recept, na kontynuowane leki, poprzez internet.